توجه:محتوی ممکن است دارای اسکرول افقی باشد

لیزر موهای زائد

امروزه با پیشرفت روز به روز تکنولوژی،بازار دستگاه های لیزر موهای زائد نیز بسیار رقابتی و پررونق شده است که در این میان الکساندرایت کندلا یکی از پیشرفته ترین و برترین دستگاه های لیزر مو موجود در بازار است که در مرکز لیزر ایرانیان مورد استفاده قرار میگیرد.

 

تاریخچه کمپانی کندلا

کمپانی کندلا(Candela)از سال1970 میلادی یکی از شرکت های پیشرو و با برندی معتبر در تولید دستگاه های لیزر زیبایی و درمانی در آمریکا بوده است که با بهره گیری از خلاقیت و تخصص مهندسان مجرب و در نظر گرفتن اصلی ترین نیازهای مشتری توانسته جایگاه خود را در بازار تثبیت کرده و اعتبار بالایی کسب کند.اصلی ترین شعار کندلا تولید دستگاه های ایمن،موثر،پیشرفته،مقرون به صرفه و کاربردی است که نیاز خریداران و بیماران را از هر لحاظ مرتفع میکند.کمپانی کندلا با بیش از 20 سال سابقه نمانیگان انحصاری و دفاتر فروش متعددی در سراسر جهان دارد.

 

کندلا برای کدام یک از طیف های پوستی مناسب است؟

برخلاف سایر دستگاه های لیزر موجود در بعضی از مراکز پزشکی که فقط طیف های پوستی روشن را ساپورت کرده و باعث ایجاد آسیب پوستی و سوختگی در نواحی تیره میشود،کندلا مناسب همه طیف پوستی میباشد،زیرا دارای 2 طول موج 755نانومترAlex برای طیف پوستی روشن تا گندمی و 1064 نانومتر Nd-Yag برای طیف پوستی سبزه تا تیره میباشد.

 

عملکرد دستگاه الکساندرایت کندلا چگونه است؟

لیزر الکساندرایت کندلا با نام تجاری Gentle Max pro و Gentle Lase pro جز بهترین دستگاه های لیزر موی زائد تولید شده توسط شرکت کندلا است که با تاباندن نور لیزر با طول موج های 755 نانومتر و 1064 نانومتر از طریق کریستال های الکساندرایت که طبق آخرین تکنولوژی روز دنیا طراحی شده است برای عموم بیماران دارای پوست روشن تا تیره قابل استفاده میباشد.

نحوه عملکرد این دستگاه به این گونه است که اشعه های تابیده شده بر روی پوست توسط ملانین ها(رنگدانه های مو)جذب شده و فولیکول مو تخریب شده و در نهایت باعث از بین رفتن موی زائد میشود.

اما افرادی که موی خاکستری یا سفید دارند کاندید مناسبی برای این روش نیستند چون عملکرد حذف موهای زائد بر اساس جذب رنگدانه مو میباشد و وقتی که مو سفید باشد جذب صورت نمیگیرد و در نتیجه جوابدهی نخواهد داشت.

 

و اما چرا الکساندرایت کندلا؟؟

1-لیزرالکساندرایت کندلا در میزان تاثیر،سرعت و کم بودن عوارض بدون تماس با پوست بسیار کم درد و بدون رقیب میباشد.

2-لیزرالکساندرایت کندلا دارای تاییدیه FDA و CE میباشد.

3-لیزرالکساندرایت کندلا طیف گسترده ایی از تایپ های پوستی را پوشش میدهد.

4-لیزر الکساندرایت کندلا با مجهز بودن به سیستم منحصر به فرد خنک کننده لیزر که کارآمدترین نوع حفاظت از اپیدرم میباشد و امنیت بیمار را در برابر عوارض احتمالی ناشی از سوختگی را تامین میکند و میزان درد را به حداقل میرساند.

5-لیزر الکساندرایت کندلا با اختصاص دادن سری شخصی به هر مراجعه کننده باعث شده است که مراجعه کنندگان با اطمینان کامل و به دور از هرگونه بیماری های پوستی و ویروسی لیزر خود را انجام دهند.

 

 

چه کسانی می‌توانند از لیزر موهای زائد استفاده کنند؟

استفاده از تکنولوژی لیزر برای از بین بردن موهای زائد بدن هیچ ارتباطی با جنسیت شما ندارد. اکثر افراد با خیال راحت می توانند لیزر موهای زائد را انجام دهند. تنها نکته ای که باید بدانید آن است که لیزر مو روی بدن اشخاصی که موهای تیره ترو ضخیم تری دارند، عملکرد بهتری از خود نشان خواهد داد. این به آن معناست که هر قدر فرد موهای تیره تری داشته باشد، به جلسات کمتری برای حذف کامل حجم مو احتیاج دارد.اما افرادی که موهای کرکی و بور دارند برای لیزر کاندید مناسبی نیستند چون که لیزر موهای کرکی جوابدهی مثبتی ندارد.

 

 

از چه سنی میتوانیم لیزر بدن خود را شروع کنیم؟

همه افراد معمولا از سن 14 سالگی میتوانند لیزر موهای زائد بدن خود را شروع کنند اما توجه داشته باشید که در افرادی که سنشان پایین است هورمون ها ثابت نیستند و ممکن است به تعداد جلسات بیشتری نسبت به افراد با سنین بالا نیاز داشته باشند.

 

مراقبت قبل و بعد از لیزر مو:

-ممنوعیت استحمام تا 3ساعت بعد از لیزر

-استفاده از ضد آفتاب بعد از انجام لیزر

-استفاده از پماد زینک اکساید و هیدروکورتیزون بعد از لیزر جهت کاهش التهاب و قرمزی و سوزش احتمالی

-خودداری از پوشیدن لباس تنگ و چسبان روز مراجعه

-عدم استفاده از روش های کندن مو از ریشه

-پرهیز از سولار رفتن و آفتاب گرفتن و برنزه کردن

-مراجعه به موقع و طبق زمان بندی مرکز انجام دهید

-روز مراجعه موها فقط باید در حد نوک زدن باشد(یک یا دو روز قبل شیو کنید)

-قبل از مراجعه حتما دوش بگیرید

-روز مراجعه از مام و لوسیون بدن و مواد آرایشی استفاده نکنید

-زیرانداز و حوله شخصی همراه بیاورید

-کارت نوبت و سری دستگاه شخصی خود را فراموش نکنید

-در صورتی که از پماد بی حسی استفاده کرده اید قبل از لیزر پماد را کامل از سطح پوست خود بشویید

-استفاده از پماد بی حسی برای کاهش درد بلامانع است

-لطفا اصرار به زدن نواحی کرکی نفرمایید

 

 

چه افرادی برای انجام لیزر مناسب نیستند؟

چنانچه سابقه بیماری یا مصرف داروی خاصی را دارید باید پیش از اقدام به لیزر موهای زائد پزشک خود را در جریان قرار دهید. در ضمن چنانچه فردی دارای سابقه موارد زیر باشد ممکن است کاندید مناسبی برای انجام لیزر مو نباشد و یا حتماً باید تحت شرایط خاص و کنترل شده از لیزر استفاده کند:

  • افرادی که باردار هستند
  • افرادی که اختلالات هورمونی دارند
  • کسانی که از داروهایی مثل ماینوسیکلین ، روآکوتان ، داکسی سیکلین ، تتراسیکلین استفاده می کنند.
  • آفتاب‌ سوختگی ، احساس سوزش ، درد و یا هر‌گونه مشکلات پوستی
  • افرادی سابقه بیماری های خاص مانند لوپوس دارند
  • افرادی که تبخال مکرر می زنند
  • افرادی که سابقه عفونتهایی مانند جوش چرکی دارند
  • کسانی که برای برنزه کردن در مقابل آفتاب قرار گرفته اند و یا از دستگاه سولار استفاده کرده‌اند.
  • کسانی که اخیراً پاکسازی قوی انجام داده‌اند.
  • کسانی که در چند روز گذشته در محلی که قرار است لیزر موی زائد انجام شود، از لیزر دیگری استفاده کرده‌اند.
  • افرادی که تتو یا خالکوبی در محل لیزر انجام داده اند
  • افرادی ایزوترتینویین مصرف می کنند

 

 

لیزر مو های زائد چه مزیت هایی دارد ؟

روشهای مختلفی برای حدف موهای زائد صورت و بدن وجود دارد،  از تیغ و موم گرفته تا لیزر موهای زائد ، اما در بین همه روشها، لیزر نسبت به روش های دیگر برتری محسوسی دارد که مزایا و معایب این روش خصوصا عوارض لیزر موهای زیر بغل و همچنین لیزر موهای صورت همواره مورد بحث بوده است.

۱- سرعت انجام لیزر

از مزایای لیزر مو صرفه جویی در زمان است. مدت زمان حذف موهای زائد با لیزر برای نواحی مختلف بدن متفاوت است برای مثال زمان لازم برای لیزر قسمت های کوچک تر مانند لب پایین ممکن است فقط چند ثانیه طول بکشد ، این درحالی است که لیزر پا حدود ۱ ساعت زمان می برد.

۲- صرفه‌جویی در هزینه حذف موهای زائد

تعداد جلسات در تعیین هزینه لیزر موهای زائد بسیار تاثیر گذارند و هر چه تعداد جلسات بیشتر باشد ، قیمت لیزر مو هم بیشتر خواهد شد .ولی چون نتایج لیزر مو بلند مدت است و باعث کاهش رشد موهای زائد به مدت طولانی می شود هزینه ی آن قابل توجیه است.

۳- لیزر مو به پوست آسیبی نمی‌رساند

لیزر موهای زائد” روشی است که هیچ آسیبی به بافت های کناری پوست وارد نمی کند و در صورت رعایت نکات و استفاده صحیح کمترین عوارض را خواهد داشت.

۴- لیزر موهای زائد بدون درد است

از آنجائی که آستانه تحمل درد در افراد مختلف، متفاوت است ، می توان گفت که درد ناشی از حذف موهای زائد با لیزر هم در افراد مختلف متفاوت است. البته شدت درد در برخی از قسمت های بدن که حساس تر هست بیشتر می باشد. لیزر مو در آقایان به دلیل ضخامت بیشتر موها، ممکن است درد بیشتری به همراه داشته باشد.

۵- حذف موهای زائد با لیزر به کاهش موهای زیرپوستی کمک می کند

روش اصلاح با تیغ و اپیلاسیون باعث رشد موهای زیرپوستی می شود و این امر بسیار ناخوشایند است . لیزر بافت موها را تغییر می دهد و همین امر سبب کاهش رشد موهای زیر پوستی می شود.

۶- لیزر یک روش دائمی برای از بین بردن موهای زائد است

این بدان معنا است که بر خلاف روش هایی همچون اپیلاسیون، لیزر مو  یکبار برای همیشه انجام می‌شود و پس از آن شما دیگر شاهد رشد مو در ناحیه پاکسازی شده نخواهید بود. و اگر رشدی صورت گیرد معمولا به صورت موهای نازک و کرکی است.

7- حذف موهای زائد با لیزر یک روش درمانی مناسب برای آقایان می باشد

میزان هورمون تستستورون در مردان بالا است و همین امر باعث رشد موهای ضخیم و پرمویی در مردان است و کندن این موهای زائد دردناک است. لیزر موهای زائد مردان  نسبت به روش های دیگر درد کمتری دارد و مردان با انجام این روش دیگر نیاز به اپیلاسیون در هر هفته یا اصلاح چند روز یکبار ندارند.

توجه داشته باشید که برای انتخاب کلینیک لیزر مو  تنها هزینه نباید ملاک شما باشد. مکان هایی که برای لیزر ارزان قیمت تبلیغات می کنند ، ممکن است دستگاهی که با آن لیزر انجام می دهند مناسب نباشد. انتخاب دستگاه لیزر مناسب پوست شما و نیز انجام لیزر توسط یک متخصص ماهر و مجرب می تواند کمی هزینه بر باشد اما سلامتی و زیبایی ارزش کمی سرمایه گذاری بیشتر را دارد.

 

تعداد جلسات لیزر موهای زائد

تعداد جلسات لیزر برای بیشتر اشخاص بین ۶ تا ۸ جلسه است که بین هر جلسه تا جلسه بعد به تشخیص اپراتور از ۵ تا ۸ هفته فاصله می‌افتد و در نهایت مقدار موهای زائد تا 70 الی 90 درصد کاهش پیدا می‌کند. درصد باقی مانده بافت نازکتر و رنگ روشن تری خواهند داشت و به اصطلاح بصورت کرکی می باشد.

هر مو روی بدن ما سه مرحله رشد دارد: آناژن (مرحله فعال) ، کاتاژن)مرحله انتقال کوتاه بین آناژن و تلوژن) و تلوژن (مرحله استراحت و آماده سازی مجدد برای مرحله آناژن). هر سه مرحله به طور همزمان اتفاق می افتد. و  هر فولیکول مو مستقل است و در زمان های مختلف چرخه رشد را پشت سر می گذارد ، به همین دلیل است که تمام موهای زائد شما با یک جلسه لیزر به یکباره از بین نمی روند. مشخص شده است که در هر زمان ، حدود ۸۵٪ ۹۰٪ موهای شما در مرحله آناژن ، ۱-۲٪ در مرحله کاتاژن و ۱۰-۱۴٪ در مرحله تلوژن قرار دارند.

تفاوت اصلی بین موهای بدن و موهای سر نیز در طول دوره آناژن است. مرحله آناژن برای بازوها ، پاها ، ابروها و غیره در مقایسه با موهای سر که ۳-۷ سال طول می کشد فقط ۳۰-۴۵ روز طول می کشد. هرچه مو در فاز آناژن بیشتر بماند ، بیشتر رشد می کند.

در پایان مرحله آناژن موهای شما وارد فاز کاتاژن می شوند. یک مرحله کوتاه که تقریباً ۱۰ روز طول می کشد. پیاز مو به سمت بالا هل داده و کراتینه می شود. کوتاه و ضخیم به نظر می رسد و به آن موهای کلوپ گفته می شود. رشد متوقف می شود و غلاف ریشه خارجی منقبض می شود و به ریشه مو متصل می شود.

مرحله نهایی ، تلوژن ، به عنوان مرحله استراحت است که رشد متوقف می شود و کل ساختار برای یک دوره زمانی متغیر استراحت می کند ، این مرحله یک ماه و نیم برای موهای لب بالا تا سه الی شش ماه برای موهای ساق پا است. موهای باقیمانده کلوپ خارج می شود و مرحله آناژن دوباره آغاز می شود.

فاز آناژن بهترین مرحله برای از بین بردن مو با لیزر موهای زائد است زیرا لیزر به خوبی در فولیکول مو تاثیر می گذارد.

با توجه به چرخه های مختلف رشد مو ، به طور متوسط ​​ ۶-۸ جلسه درمان لیزر برای حذف موهای زائد توصیه می شود.

همچنین الگوی رشد مو بسته به اینکه مرد یا زن باشید ، تفاوت زیادی دارد. به همین دلیل تعداد جلسات لیزر موهای زائد آقایان بیشتر است. علاوه بر این مسائلی مانند موضوعات بهداشتی می توانند الگوهای رشد سلامت را تعیین کنند. درمان در مرحله صحیح چرخه رشد و اطلاع از تاریخچه پزشکی مشتری در موفقیت لیزر برای حذف موهای زائد موثر است.

 

آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست؟

به طور کلی استفاده از لیزر ، عوارض طولانی مدت شناخته شده‌ای ندارد. در واقع طول موج به کار رفته در ساخت لیزر به گونه ای است که از اشعه UV مشابه آنچه در نور خورشید است خبری نخواهد بود.

با این وجود توصیه می شود چنانچه در خانواده خود سابقه مشکلات پوستی جدی داشته اید از انجام این کار صرفه نظر کنید.

اکثر مراجعین به کلینیک زیبایی ایرانیان سوالشان این است که آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست؟ آیا وقتی لیزر انجام می دهیم برای ارگانهای داخلی بدنمان مثل رحم و تخمدان ها و یا غدد لنفاوی زیر بغل اتفاقی می افتد؟

پوست شامل سه سطح اپیدرم ، درم و هیپودرم می شود و  بعد از آن چربی زیر پوست قرار دارد و بعد از آن نیز عظلات و استخوان ها و بعد هم فضایی که ارگانهای داخلی بدن توی اون فضا قرار گرفته اند. جالب هست که بدانید ریشه موی زائد در لایه درم قرار گرفته است.

دستگاههای لیزر طوری طراحی شده اند که انرژی را فقط به ریشه مو و درم برسانند ،  پس خیالتان راحت باشد که ارگانهای داخلی بدن شما به هیچ عنوان تحت تاثیر اشعه لیزر قرار نمی گیرند.

به گفته دکتر دبورا سارنوف ، استاد بالینی پوست ، مرکز پزشکی NYU Langone و معاون رئیس بنیاد سرطان پوست ، لیزر شانس ابتلا به سرطان پوست را افزایش نمی دهد. در حقیقت ، بعضی از لیزرها در درمان ضایعات پیش سرطانی مفید هستند ، بنابراین خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهد.

 

آیا لیزر مو سبب نازایی می شود؟

تا به امروز ، هیچ مدرکی مبنی بر اینکه لیزر مو باعث ناباروری می شود ، وجود نداشته است. دستگاههای لیزر مورد استفاده برای نفوذ به تنها چند میلی متر اول پوست طراحی شده اند و اندام های داخلی را تحت تاثیر قرار نمی دهند.  لیزر درمانی برای مناطق حساس بدن نیز از جمله ناحیه بیکینی بی خطر در نظر گرفته شده است. بنابراین لیزر مو سبب نازایی نمی شود.

آیا لیزر موهای زائد در دوران بارداری امکانپذیر است؟

به دلیل تغییر هورمون ها در دوران بارداری ، ممکن است شاهد رشد بیشتر مو در اطراف شکم ، نوک پستان یا سایر نواحی بدن باشید. این موها اگر کنده و یا راشیده نشوند ، پس از بارداری از بین می روند

در مورد استفاده از لیزر برای حذف موهای زائد هیچ مدرک و مطالعه ای در مورد ایمنی لیزر مو در دوران بارداری وجود ندارد. بسیاری از ارائه دهندگان این روش به دلیل عدم وجود اطلاعات در مورد تأثیر این روش روی جنین ، از لیزر موهای اضافی در دوران بارداری خودداری می کنند. ما نیز به شما توصیه می کنیم برای حفظ سلامت خودتان و جنین تا پایان زایمان صبر کنید.

 

آیا اثر لیزر موهای زائد دائمی است؟

لیزر موهای زائد هم می تواند تراکم مو را به طور دائم کاهش دهد و هم موهای ناخواسته را برای همیشه از بین ببرد. کاهش دائمی تراکم مو به این معنی است که برخی از موها بعد از یک دوره درمانی مجدداً رشد می کنند و بیماران به درمان با لیزر مداوم نیاز دارند.

درمان مداوم لیزر به این معنا است که هر یکسال نیاز به شارژ مجدد و انجام عمل لیزر را دارند. البته رشد مو در این حالت کامل نیست و همانطور که گفته شد ۸۰ درصد حجم مو بطور کامل از بین می رود و تنها برای گرفتن نتیجه ی بهتر است که هر ساله انجام لیزر را تمدید می کنید.

از بین بردن دائمی مو به این معنی است که هیچ یک از موهای موجود در ناحیه تحت درمان پس از یک دوره درمانی مجدداً رشد نخواهند کرد و نیازی به لیزر درمانی مداوم نیست.

اینکه موها به طور دائمی برداشته شوند یا فقط در تراکم کاهش می یابد ، تحت تأثیر چند عامل قرار دارد:

رنگ و ضخامت موهایی که تحت درمان قرار می گیرند

رنگ پوست بیمار

نوع و کیفیت لیزر مورد استفاده

و صلاحیت و تخصص شخصی که لیزر را انجام می دهد.

 

5 نکته جهت انتخاب کلینیک مناسب برای لیزر موهای زائد

دقت در انتخاب کلینیک لیزر موهای زائدی که قرار است این عمل زیبایی را برای شما انجام دهد ، مهمترین مرحله برای شروع لیزر مو می باشد. چنانچه تصمیم شما برای انجام لیزر حتمی است ، لطفا برای سلامتی خودتان هم شده در هنگام انتخاب محل به موارد زیر دقت نمایید.

-بهداشت کلینیک زیبایی.

-توجه به وضعیت دستگاه لیزر مورد استفاده در کلینیک زیبایی از نظر بهداشت بسیار مهم است. با توجه به شخصی بودن سری دستگاه کندلا میتوانید با خیال آسوده از عدم انتقال بیماری های پوستی اقدام به لیزر با دستگاه کندلا نمایید.

-کلینیکی انتخاب کنید که محیطی آرام و دوستانه داشته باشد. تا هم اضطراب نداشته باشید و هم بتوانید سوالات خود را به راحتی بپرسید.

-مطمئن باشید کلینیک لیزر موهای زائد ی که به آن مراجعه می نمایید از امکانات به روز دنیا استفاده می نماید.

-میزان قابل توجهی از نتیجه به مهارت و تجربه تکنسین بستگی دارد. بنابراین در این امر دقت نمایید.

 

-کلینیک ایرانیان با استفاده از به روزترین و مجهزترین دستگاه های دنیا و با پرسنل و اپراتورهای مجرب آماده پاسخگویی به سوالات شما و خدمت رسانی به شما عزیزان میباشد.

 

 

 

 


برگشت به عقب