توجه:محتوی ممکن است دارای اسکرول افقی باشد

پاک کردن تتو

در گذشته ای نه چندان دور، تاتو و خالکوبی دائمی تلقی میشدند ولی امروز به لطف پیشرفته ای تکنولوژی لیزر میتوان به شکلی موثر و ایمن آنها را پاک کرد.

لیزرهای امروزی به تعداد جلسات کمتری نیاز داشته، عوارض جانبی کمتری دارند و احتمال آسیب به پوست و ایجاد کلویید را کاهش میدهد.امروز میخواهیم در مورد پاک کردن تتو با لیزر صحبت کنیم و گریزی هم به سایر روشهای پاک کردن تتو و خالکوبی بزنیم. ببینیم که چرا روش لیزری بهتر از سایر روشها است و چه مواردی را باید پیش اقدام برای درمان بدانید.

چرا پاک کردن تاتو با لیزر؟

روی بدن خود خالکوبی دارید و دیگر برایتان جذاب نیست؟ ابروهای خود را تاتو کردهاید و کردهی خود پشیمانید؟ اگر میخواهید تاتوی خود را پاک کنید به لطف پیشرفتهای اخیر در فناوری لیزر ،لیزرهای امروزی میتوانند:

          به شکلی موثر و ایمن تاتوها را پاک کنند.

          برای پاک کردن تاتو به تعداد جلسات کمتری نیاز دارند.

          با ایمنی بالایی که دارند احتمال آسیب های پوستی و ایجاد کلویید را کاهش میدهند.

در این جا باید یادآور شویم که با وجود پیشرفتهای فنی و تکنولوژی، این که لیزردرمانی چقدر برای شما موثر باشد، تا حد فراوانی به اپراتور لیزر بستگی دارد. اگر پزشک منتخب شما تجربه و مهارت کافی نداشته باشد، نه تنها پیشرفته ترین دستگاه لیزر موثر نخواهد بود ،بلکه خطرات زیادی هم خواهد داشت. در طرف مقابل اگر پزشک تخصص و تبحر کافی داشته باشد، پاک کردن تاتو با لیزر به موثرترین و ایمن ترین روش تبدیل میشود.

 

پاک کردن تاتو با لیزر Q-Switched 

بهترین دستگاه لیزر برای پاک کردن خال کوبی و تاتو، لیزرهایی معروف به Q-switched هستند .

عبارت Q-switched اسم یک دستگاه یا تکنولوژی خاص نیست؛ بلکه نشان دهنده ی یک قابلیت در دستگاه لیزر است. دستگاه هایی که به قابلیت  Q-switchedمجهز هستند، میتوانند یک پالس لیزری قدرتمند را به یکباره به پوست بفرستند. انرژی این پالس لیزری یک میلیاردم ثانیه دوام دارد، به سرعت جذب رنگدانه های جوهر تاتو میشود و آنها را منفجر میکند.

در روزهای بعد از جلسه درمانی، سیستم ایمنی بدن به سراغ ذرات بسیار ریز باقی مانده از جوهر میرود، آنها را جمع آوری و دفع میکند. به این ترتیب تاتو شما پاک میشود.

لیزرهای کیو-سوییچ استفاده های دیگری هم دارند. برخی از کاربردهای این فناوری عبارتند از:

          درمان قارچ ناخن؛

          رفع لکه های پوستی مثل ماه گرفتگی یا لکه های ناشی از آفتاب؛

          رفع ضایعات عروقی پوست (تلانژکتازی)؛

          برداشت خال؛

          جوانسازی پوست.

 

وقت مشاوره خود را تعیین کنید

قبل از اقدام برای پاک کردن تاتو با لیزر، باید مواردی را بررسی و به نکاتی توجه کرد. پزشک با بررسی مواردی که در ادامه مطرح کرده ایم، میتواند توصیههای بسیار خوبی به شما بکند، فرآیند درمانی و تعداد جلسات مورد نیاز را تعیین کرده و مطمئن شود که لیزردرمانی به شما آسیبی نخواهد زد.

 

عوامل موثر بر انتخاب کاندیدای مناسب و برنامه ریزی برای پاک کردن تاتو شامل موارد زیر است:

  چه مدت تاتو را داشته اید

  جوهر در چه عمقی از پوست قرار گرفته است

  تاتو شما به چه رنگی است

  خالکوبی یا تاتو در کجای بدن شما قرار دارد

  شرایط عمومی سلامت

  داروهای مصرفی

  این که آیا سابقه ی زخم های گوشتی و برآمده داشته اید یا نه

 

به خاطر داشته باشید که پاک کردن تاتو و خالکوبی در هر فرد متفاوت با فرد دیگر است. همچنین عمق و رنگدانه های تاتوها با هم متفاوت اند و انتخاب لیزر مناسب بسته به شرایط شما دارد. تعیین جزئیات فرآیند درمانی و همچنین پیشبینی اثرات آن در جلسه مشاوره انجام میشود و متخصصین مرکز به خوبی شما را راهنمایی خواهند کرد. میتوانید از طریق تماس تلفنی یا صفحه« تماس با ما  »برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید. کارشناسان ما در سریعترین حالت ممکن پاسخگوی شما خواهند بود.

 

پاک کردن تتو با لیزر چند جلسه زمان میبرد؟

پاک کردن تتو بسته به رنگ، محل، زمان انجام تاتو و عوامل دیگر میتواند بین 4 تا 6 جلسه زمان ببرد. بین جلسات درمانی فواصل منظمی وجود دارد تا پوست فرصت التیام و پاکسازی رنگدانههای تاتو را داشته باشد. معمولاً ۴۰ تا ۴۵ روز بین هر جلسه درمانی فاصله هست. هر جلسه ی درمان تاتو شما را کمرنگ تر میکند.

 

آیا لیزرهای Q-switched عوارض دارند؟

هر روش درمانی عوارض محتملی دارد که ممکن است رخ بدهند یا ندهند. رخ دادن عوارض بستگی به این دارند که:

1.     بدن شما چقدر مستعد دچار شدن به عوارض جانبی است؟

2.     از چه فناوری لیزری استفاده میشود؟

3.     پزشک چقدر در امر پاک کردن تاتو با لیزر مهارت و تجربه دارد؟

لیزرهای  Q-switched بسیار ایمن و کم عارضه اند. از جمله عوارض موقت این لیزرها میتوان به ایجاد شدن لکه های روشن یا تیره روی پوست اشاره کرد که ظرف ۶ تا ۱۲ ماه ناپدید میشوند. اگر لیزر توسط شخصی انجام شود که تجربه یا مهارت کافی نداشته باشد، خطر ایجاد زخم، تغییر در بافت پوست، سوختگی و صدمه دیدن پوست وجود دارد.

 

 

 

 

 


برگشت به عقب