توجه:محتوی ممکن است دارای اسکرول افقی باشد

انواع روش های جوانسازی

 

چین و چروک های پوست در اطراف لب ها و چشم ها از اواسط دهه سوم زندگی با کاهش تولید کلاژن و الاستین ظاهر می ‌شوند. با رسیدن به ۴۰ سالگی خطوط موسوم به پنجه کلاغی کناره‌ های چشم ایجاد می ‌شود و چروک‌ های پوستی عمیق ‌تر می ‌شوند. تمام این مراحل سبب می شوند تا زیبایی و جوانی پوست به مخاطره افتد و افراد به دنبال روش هایی برای جوانسازی صورت خود باشند.

اولین مرحله جوانسازی پوست صورت به شکل موضعی، کرم های ضد چروک و ابرسان میباشند که حاوی هیالورونیک اسیدها هستند و باعث کلاژن سازی و بازسازی کلاژن میشوند وهمین امر منجر به جوانسازی پوست  و درنتیجه رفع چین و چروک میباشند.

هایفوتراپی

ساز و کار روش هایفوتراپی، بر اساس امواج اولتراسوند ساده یا همان امواج صوتی است. با این تکنولوژی، پزشک انرژی امواج صوتی را در عمق دلخواهی در لایه‌ های زیرین پوست متمرکز می‌ کند، بدون این که آسیبی به سطح پوست برساند. این روش در یک جلسه و بدون تحمل درد و زمان و هزینه زیاد، از بهترین شیوه‌ های حال حاضر در دنیا برای لیفت صورت وگردن است.

اثرات چشمگیر هایفو به مرور زمان و ظرف مدت سه ماه به اوج میرسد.

جوانسازی صورت با تزریق چربی

نوعی از فیلرها در واقع از جنس «چربی» بدن خود فرد هستند که طی مراحل لیپوساکشن از نواحی چربی دار بدن گرفته و پس از خالص‌ سازی به منظور حجم دهی و یا رفع چروک‌ های عمیق در همان جلسه به عمق پوست تزریق می گردند که به مجموع این فرایند تزریق چربی گفته می ‌شود.

تزریق چربی بصورت نانوفت در جوانسازی صورت بدون حجم دهی و بسیار اثربخش است.

آر اف فرکشنال

دراین روش سوزن های متعدد وارد پوست می شود که با انتقال امواج رادیوفرکانسی درلایه های زیرین پوست سبب کلاژن سازی و بازسازی پوست و در نتیجه سفتی و قوام  پوست صورت وهمچنین رفع منافذ و اکنه اسکارها میشوند.

تزریق بوتاکس برای جوانسازی چین وچروک پیشانی و اطراف چشم

تزریق بوتاکس نیز به عنوان یک درمان شناخته شده ضد چروک و پیری به کار گرفته می ‌شود. این ماده نوعی سم است که از فعالیت فیبرهای عصبی جلوگیری می‌ کند.

تزریق بوتاکس محدودیت های خاصی نداشته وبسیار مورد استقبال همه قرار گرفته و دوام بوتاکس معمولا بین ۴ تا ۶ ماه متغیر است.بهتر است برای اثر بخشی بهتر دررفع چین وچروک،بوتاکس را طبق زمان بندی که پزشک براتون مشخص میکند انجام دهید.

جوانسازی پوست با تزریق ژل و مزوژل ها:

ژل ‌ها یا با عبارت کلی تر پر کننده ها موادی هستند که در زیر پوست تزریق می ‌شوند تا فرورفتگی هایی را که ایجاد خط و خطوطی بر پوست کرده است، پر کنند و باعث جوانسازی پوست صورت شوند. این مواد را برای پر کردن چروک ‌های عمیق مانند خط خنده استفاده می ‌کنند. این قبیل پر کننده ‌ها کاربرد بیشتری در افراد مسن دارند و در افراد جوان ‌تر برای زیبایی بیشتر و افزایش حجم لب یا گونه استفاده می‌ شود. پر کننده‌ ها بر حسب نوع آن ها چند ماه تا چند سال در پوست مانده و پس از آن نیاز به تزریق مکرر دارند.

مزوژل ها سرشار از هیالورونیک اسیدها هستند که بصورت چشمگیری در کلاژن سازی و ابرسانی پوست موثرند

 

لیزر درمانی

از جمله روش های کم تهاجمی جوانسازی پوست شامل لیزرهای فرکشنال لایه بردار،  مزونیدلینگ و ..... است. دربعضی از این روش‌ها گرما ساختارهای قدیمی کلاژن را تخریب می ‌کند و کلاژن‌ سازی جدید را در بافت‌های زیرین پوست تحریک خواهد کرد.

لیزرها از جمله لیزرهای CO2 فراکشنال با ایجاد هزاران ستون های تخریبی در پوست باعث کلاژن سازی میشود.

 


برگشت به عقب